Frågor o svar

Vanliga frågor & svar


Här har vi besvarat några av de vanligaste frågorna vi får. Hittar du fortfarande inte vad du söker så är du välkommen att kontakta oss


Vilka tjänster har ni?

Vi erbjuder kompletta helhetslösningar inom städ & flytt, bygg & sanering, samt mark & fastighetsskötsel till privatpersoner, företag inom de flesta branscher, fastighetsbolag, samt kommuner och myndigheter.


Vad kostar det?

Beroende på uppdragets art och omfattning ser våra prismodeller olika ut för de olika tjänsteområdena. Vi utgår dock alltid ifrån en normkalkyl och agerar på marknadsmässiga villkor. Kontakta oss gärna med en specifik fråga så får du ett exakt svar.


Vad ingår i priset?

- Arbetsmaterial
- Resekostnader


Hur fungerar garantin?

- Vi lämnar alltid 100 % nöjd-kund-garanti upp till 7 dagar från utfört arbete.
- Tid för besiktning meddelas av vår personal innan uppdragets slutförande. 
- Eventuella klagomål efter kundens godkännande beaktas ej.
- Alla reklamationer åtgärdas kostnadsfritt för kunden.
- Väljer kunden att åtgärda bristerna utan KRISTALLUX godkännande accepteras inga i
  efterhand ekonomiska krav från kund.


Varför ska jag välja Kristallux?

Med lång branscherfarenhet och kompetenta medarbetare eftersträvar vi alltid att säkerställa trygghet, säkerhet och långsiktighet i våra affärsrelationer. Detta genom inarbetade kvalitets- och miljösystem, effektiva och flexibla lösningar kombinerat med 100 % nöjd-kund-garanti.


Vad har ni för säkerhetspolicy?

Tillsammans med god service är trygghet och säkerhet bland de viktigaste grundstenarna i vårt arbete.

Detta gäller både för våra kunder, samt även för våra anställda.

Vi har framtagit särskilda säkerhetsrutiner som:


  - Vi är ansvarsförsäkrade i Trygg-Hansa.
  - Vi bär ID-kort och företagskläder.
  - Vi begär utdrag ur belastningsregistret vid anställning.
  - All vår personal skriver på ett sekretessavtal vid anställning


Hur ska man betala?

- Betalning sker mot faktura i efterskott.
- För tjänster som omfattas av RUT-avdrag ordnar vi kontakten med Skatteverket.
- Avtalskunder (företag, fastighet, offentlig verksamhet) får månadsfaktura.


Har du några frågor eller funderingar så är du alltid välkommen att kontakta oss.